Datum: 17 februari 2023
Tijdens het Search On 2022 evenement heeft Google aangekondigd dat de gebruikerservaring voor shopping wordt verbeterd, met onder meer visuele productafbeeldingen, 3D-afbeeldingen, meer filters en gepersonaliseerde aanbevelingen. Dit is belangrijk voor adverteerders die Performance Max-campagnes draaien, en daarvoor is een goede, rijk gevulde feed essentieel.
Een feed is een bestand met alle productinformatie, zoals titels, beschrijvingen, afbeeldingen, prijzen en voorraad. Door alle attributen van de feed te gebruiken en zoveel mogelijk informatie over de producten te verstrekken, kan Google de meest complete advertenties vertonen en kunnen adverteerders hun producten beter positioneren. Het optimaliseren van de feed is daarom van groot belang.
Daarnaast is het uploaden van meerdere afbeeldingen van het product ook belangrijk voor het verkrijgen van 3D-beelden, die een betere gebruikerservaring kunnen bieden en de producten beter kunnen tonen. Het optimaliseren van de feed is dus cruciaal voor het succes van Performance Max-campagnes en het bieden van een goede gebruikerservaring aan potentiƫle klanten.
Bron: Frankwatching